علت كم فشار بودن آب گرم آبگرمكن هاي ديواري بوتان

 

 

 

علت كم فشار بودن آب گرم آبگرمكن هاي بوتان كرمان">نمايندگي بوتان كرمان" href="https://butanecenter.ir/">ديواري بوتان

مشكلي كه خيلي ها در استفاده از شيرآلات منازل، ادارات، شركت ها و ساير ساختمان ها و آپارتمان ها وجود دارد، مشكل فشار كم آب مي باشد كه در آپارتمان هاي با تعداد طبقات بالا بيشتر مشاهده مي شود.

موضوع فشار كم آب در شيرآلات مي تواند به دلايل متفاوتي اتفاق بيوفتد. اما چه روش هايي براي رفع مشكل فشار آب كم در شيرالات وجود دارد و چه عواملي مي تواند در فشار كم آب در شيرالات دخيل باشد؟

به طور كلي شيرالات منزل، شيرآلات ساختماني و ساير انواع شيرآلات دو گروهند.

1- علم شير آب بيرون مي ريزد

2- ديگر از شلنگ.

چه عواملي بر فشار كم شير آب در شيرآلات ساختماني تاثيرگذارند؟

همانطور كه در بالا گفته شد، شيرآلات منزل، اداره و … دو گروهند، لذا ممكن است وجود رسوبات در سر علم شير آب و يا سر شلنگ كه داراي توري هستند، باعث افت فشار آب در اين شيرالات شود.

يكي ديگر از عواملي كه در افت فشار آب در منازل و آپارتمان هاي با تعداد طبقات بالا مي تواند تاثير گذار باشد، استفاده همزمان چندين واحد از آب باشد و همين مسئله در برخي نقاط و مناطق شهر ميتواند به عنوان يكي از دلايل فشار كم آب باشد.

از ديگر عواملي كه ممكن است بر كم فشار بودن آب تاثير گذار باشد، مشكلاتي از قبيل خرابي، وجود جرم، رسوب و … در آبگرمكن  بوتان مي باشد. در اين شرايط عموماً فشار آب سرد به ميزان كافي است. اما هنگام استفاده از آب گرم معمولاً دچار افت فشار در شير آب گرم خواهيم بود.

بعضي مواقع به دليل مشكلات موجود در مغزي شير، شير آب دچار افت فشار خواهد شد و در صورتي كه هيچ يك از موارد ذكر شده در بالا عامل افت فشار نباشند

لذا خرابي مغزي شيرآلات و يا كارتريج شيرالات اهرمي مي تواند عامل افت فشار آب باشد.

در نهايت ميتوان به دلايل ديگري از قبيل وجود مشكل در لوله ها، كنتور و يا به طور كلي كم فشار بودن آب يك منطقه را از سري دلايل و عوامل كم فشاري آب منزل، ادارات، آپارتمان ها و به طور كلي شيرآلات ساختماني … دانست.

براي رفع مشكل فشار آب كم چه اقداماتي را بايد انجام دهيم؟

با توجه به مواردي كه در بالا به آنها اشاره شد، برخي از اين عوامل را ميتوان با اقداماتي ساده بر طرف كرد. از جمله مواردي كه براي برطرف كردن مشكل فشار آب كم در شيرآلات مي توان به آنها رسيدگي كرد شامل اقدامات زير است:

اولين اقدامي كه جهت بهبود فشار آب در شير آب مي توان انجام داد، سر علم شير آب و يا سر شلنگ هايي كه توري دارند را باز كنيد و تا حد ممكن آنها را تميز كنيد.

همچنين براي رفع مشكل ميتوانيد شير پيسوار را نيز بررسي كنيد و اگر داراي صافي هستند آنها را نيز تميز نماييد.

اگر مشكل همچنان حل نشد، پيشنهاد مي كنيم كه مغزي شير آب كه در شيرآلات اهرمي به آن كاتريج گفته مي شود و در شيرآلات غير اهرمي همان مغزي نام دارد را تعويض نماييد. براي آشنايي با نحوه تعويض مغزي شيرآلات اهرمي به مقاله آموزش تعويض مغزي شيرآلات اهرمي مراجعه نماييد.

 

رسوب گيري از آبگرمكن و جرم گيري لوله ها نيز ميتواند به بهبود فشار آب نيز كمك كند.

 

اگر ابگرمكن شما مدتي است كه كم فشار شده يكي از دلايل ان جرم گرفتگي ميباشد

براي اين مشكل ما راه حلي داريم

(شما بايد اول مقداري جوهر نمك از اوازم بهداشتي ها يا ابزار فروشي ها تهيه نماييد(جوهر نمك 4ليتري حدود4000تومان)ومواطب باشيد اين مواد با بدن تماس پيدا نكنند)

رسوب گيري و جرم گيريبوتان كرمان">نمايندگي بوتان كرمان" href="https://butanecenter.ir/"> آبگرمكن بوتان

ابتدا شير گاز و شيرفلكه آب راببنديد سپس شير آب گرم را بازكنيدتاآب هاي آبگرمكن خالي شود

1-لوله را از ديوار جدا كنيد

2-ولوم را بطرف خود بكشيد تا بيرون بيايد (بعضي مدلها يكي دارد)

3-قاب ولوم ها را از قاب اصلي جدا كنيد(احتمالا پيچ دارد)

4- قاب اصلي را بطرف بالا بادودست بكشيد تا قاب دربيايد

5-شلنگ گاز را جدا كنيد

6-لوله مسي اتصال آب گرم را باآچار باز كنيد

7-لوله مسي اتصال آب سرد را باآچار باز كنيدحالا آبگرمكن را بطرف بالا ببريد تا از روي بست ها يا پيچ ها در بيايد و آن را درون حياط ببريد

8-طرف ديگر شير اتصال آب گرم را باآچار باز كنيد

9-طرف ديگر شير اتصال آب سرد را باآچار باز كنيد

10-اين لوله مسي هم باز شود

11-پيچهاي اتصال مشعل به آبكرمكن باز شوند و مشعل جدا شود

12-مشعل جدا شده را كنار بگزاريد آبهاي درون لوله ها را خالي كنيد

13-آبگرمكن راسرو ته بگزارين واز اين سوراخ انقدر اسيد يا جوهر نمك بريزيد كه ازلوله شماره 14 بيرون بيايدو مدت 2ساعت بگزاريد تابماند بعد از اساعت لوله ها را خالي كنيد حالا با شلنگ آب از داخل لوله شماره13با فشار اببريزيدتاازلوله شماره14 اب فوران بزند لوله 13و14 راچند بار با اسيد بشويد واز اخرلوله هارا با اب بشوييد و اب هارا خالي كنيد

حال تمامي اتصالات را بسته و آب گرمكن را از نو بديوار نصب كنيد

شير فلكه را باز كرده وشيرگاز راحم باز كنيد آب گرمكن راروشن كنيد

 

توجه اسيد شويي زياد باعث خوردگي و پوسيدگي لوله ها خوهد شد و اين كار را نبايد زياد تكرار كنيد

در صورتي كه خود قادر به اسيدشويي آبگرمكن خود نيستيد ميتوانيد با يكي از بوتان كرمان">نمايندگي بوتان كرمان" href="https://butanecenter.ir/">نمايندگي بوتان در كرمان براي بوتان كرمان">نمايندگي بوتان كرمان" href="https://butanecenter.ir/">تعمير آبگرمكن بوتان خود تماس بگيريد